Fortsättning följer...

Hej! Den här inlägget skulle jag ha satts in tidigare i veckan men då gick det på något kontsigt vis inte. Men nu så! :) Jag kan tala om att köket är "färdigt" nu, äntligen! Dock är det golv lister som är kvar att göras. Dessa har vi inte köpt än men det är inte så himla brått med dem så nu ska vi njuta av påsken.. och så är det en som fyller år imorgon! Vår lilla tjej börjar bli stor!!

Jag vill inte "förstöra" överraskningen så jag väntar med att lägga in på hur köket blev men här kommer några på vad vi gjort.. :)


Väggarna klara för tapetsering!

Gipsat väggarna och väggarna var så i dåligt skick innan så det var bra att vi rev om väggarna till nytt.


Kaklet blev så fint. Vilken skillnad!! Innan var det svart "smutsigt" men nu är det ljusgrå. Snyggt!


Vi fick bygga runt röret, dvs som blir varm och vi fick "skydda" den så det blev lite bygge runt den.


Nästan klart med gipsningen.


Gipsat och spacklat. (Slipdammet stör bilden ;))


Johny gör tegelväggen till finare...

Ja och jag kan säga att vi är så nöjda med tapeten vi satts upp och resten. Sen när jag köpte färgerna till luckorna och skafferiet så var Johny nämligen lite orolig över att det skulle bli "skrikigt"? Men sen när jag satts upp dessa nymålade luckorna så har Johny sagt flera gånger att han gillar dessa riktigt bra. Härligt! Och jag kan bara hålla med om att det blev jättebra! :-D Det nya köket och matsalen kommer någon gång till helgen, eftersom vi ska ha kalas imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Signe

Spännande!! Hoppas att du visa upp bileder från köket och matsalen i nästa inlägg :)

2011-04-23 @ 12:51:16
Postat av: Anonym

Forresten, glad påsk till er alla i familjen!

2011-04-23 @ 12:51:50
Postat av: Mari-Anne

Det ser väldigt jättefint! Ni är duktiga! :)

2011-04-25 @ 23:05:04
Postat av: Lotta

Kom igen!!! Mer bilder från ett färdigt kök.

Kram

2011-05-05 @ 14:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0