Väggarna i vardagsrummet..

Hej! Hoppas allt är väl. Jag tänker inte beklaga att jag inte skrivit ofta här nu på sistone. Det får komma när jag känner för det. Som nu tänker jag berätta lite att vi påbörjat med en liten renovering, som att sätta upp väggarna som man går ner för Gillestugan/tvättrummet och källaren. De har irriterat mig otroligt mycket, jag är som sagt verkligen inte förtjust i den grinden/gallren eller hur man nu kallar dem för.

Varför vi har dröjt med det, är nog bara för vi har gått och funderat hur vi ville göra åt detta. Vi valde att sätta upp väggarna och isoleras eftersom det är ganska kallt i källaren så det kommer kylan därifrån så det vore bra om värmen blir något bättre nu. Angående värmen har vi det riktigt kanon bra och det är lätt att få upp värmen i huset och då stannar värmen kvar i några dagar! Tänker nu på hur det var när vi bodde i det förra huset... fy. Ja det är riktigt skönt att bo här och slippa frysa.

här kommer bilder från start och vi började igår kväll. Idag har jag fortsatt med den andra väggen som vi ska fortsätta med ikväll. Det blir nog spackling redan ikväll! :)


Så här såg det ut... mitt i vardagsrummet som består av ett "stort" rum fast med denna trappgången mitten av rummet. Kanske inte det smartaste lösning.


Håller nu även på att leta efter en snygg tv bänk... men huvva vad svårt det är och bestämma sig! ;)


Sett inifrån "sällskapsrummet" till tvrummet... Nu kommer det bli två stycken vardagsrum så man säga! :)


Borttagning... vi ska sätta dit isolering senare när vi ska igenbomma på insidan vid trappan.


Spånskivorna framme!


Gipsskivorna... Här ska vi spackla och slipas och till slut tapetsera med tapeter från Sandberg! :) Det blir dock nästan ensidig färg... man ska nog helst inte ha massa mönster precis bakom en tv... :)


Det här har jag gjort nu på förmiddan! Ska fortsätta med maken ikväll och vi ska även bygga upp och sätta dit en dörr så barngrinden ska bort!

Nej nu börjar klockan bli mycket.... dags att hämta mina älskade små på förskolan! :)
Jag kommer att uppdatera fortsättnings bilder från vardagsrummet när vi blivit klara!
/ Jessica

Kommentarer
Postat av: Addie

Kikar in här och nu kommer ihåg att jag brukade läsa din blogg förut. Det var då när ni hade köpt huset och nu ser vilken fin förändring och underbar inredningsmak du/ni har. Jätte fint måste jag säga. Sen vill jag tacka de fina ord du skrev i min blogg och det värmde. Man bhöver höra sånt ibland. En fin och underbar mamma är du också så klart med mycket värme man kan se genom din blogg och bilder. /Addie

2010-09-29 @ 19:25:53
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Linda

Spännande att se fortsättningen:).

2010-09-30 @ 21:22:00
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja jag har försökt letat efter sån body som ingår "strumpor" så han inte kan ta bort. Men hittade inte, får leta vidare :).



Vad spännande ni håller på nu,, det kommer bli jättefin.

2010-10-03 @ 11:08:51
URL: http://lillapia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0