Trappräcket


Ikväll gjorde vi denna trapp räcke.... fast jag vill helst kapa bort den som "sticker" ut.. fast gubben ville ha den så. Tror jag får ta fram sågen imon ändå efter lite mera övertalning;)


Det känns bra att ha gjort denna räcke så min far kanske kan få sig ner lättare... vi funderar kanske göra en till på den andra sidan, men det får vi fundera ett tag till!

Det fula lampan ska vi byta ut småningom, kanske mera modernare som passar in.. :) och dörren ska få en till omgång med färg och jag tror faktiskt vi får ta lite mörkare grå färg.

Och här kommer bilderna på staketet med grinden!! :)


Så här blev det... visst blev det bra? :)

Det är så skönt att vi gjorde iordning större parkeringsplats för nu har vi plats för 4 bilar! Då räknar jag inte ca 3 platser in till gården... vi kan öppna "staketet" in till gården. Alltså det är en "stor grind" med en liten "grind" som vi använder mest.


Med Agnes i farten! :)


Tänk att det har sett ut så här innan som nu är anläggt av fina stora singelstenar! Det är såå skönt att slippa dessa hopplösa Ormbunkar! :)

Det känns skönt att ha staketet klart, nu behöver vi inte oroa oss för att barnen ska komma till vägen! Nu när lilltösen Wilda är mera rörligare och försvinner på en sekund! ;) Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra.. men vi ska iallafall ha staket runt hela trädgården. Men med vad? Stålnät staket eller ska vi satsa på ordentligare staket? Ja det får vi se, och vi har några månader på oss att bestämma för vi lär göra det till våren 2011.

Nu kallar sängen! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag och Helen tycker det är fint med vågräta plankor som staket. Jag tycker du ska kapa träbiten som sticker ut och Helen tvekar. Lustigt att vi diskuterar ert hus;). Kram

2010-09-05 @ 11:50:08
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Christl

Vad ni har gjort mycket i ert hus! Jag kommer väl knappt att känna ingen mig nästa gång jag hälsar på.

Det var kul att se hela familjen i camen. Vi får snart göra om det.

Kram

2010-09-12 @ 10:26:51
Postat av: Di

Det är mycket fint med trappräcket!! Bra tips för oss för vi är på jakt efter hus just nu!! Kram Di

2010-09-17 @ 13:57:31
URL: http://andijo.blogg.se/
Postat av: Anna

Mycket snyggt staket! Hur breda är brädorna och hur stort är mellanrummet?

/Anna

2012-06-05 @ 21:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0