Min fina sängbord


Här står äntligen min finfina sängbord i sovrummet. Visst är den vacker!

Jag köpte den faktiskt på loppis för 50 spänn! Fast det var små skador på den, som en fläck på sängbordet. Det såg ut som att man har ställt något varmt på den och så var det något hårboll som tuggat lite på ena benet. Men det fixade jag till lite med slipning och målning! Fast jag kan erkänna att den är vacker som brun, men eftersom det inte var snyggt med denna fläck så fick det bli vitfärg!


Så här såg den ut innan med slipdamm.


Nu står den perfekt i sovrummet med två mysiga ljus och så självklart en lampa. Slutligen ett måste, är ju denna fula tjocka bellman (en hjälpmedel för oss hsk/döva) men den kan ni strunta i att titta på. ;)

Nu kanske ni undrar om inte Johny ska ha en... men han har redan något kan man säga. Rummet som tidigare var ett kök och då fanns det en inbyggd skåp som vi gjorde om till "inbyggd" sängbord till Johny. Blev jätte bra!
Nu blev ni väl också nyfiken på sovrummet? ;) Rummet är nästan klar... förutom listerna är fortfarande inte ditsatta, men det tänker jag faktiskt göra snart!! Måste verkligen ta i det, det börjar faktiskt bli något irriterat! ;)


Närbilder och jag har låtit bli att måla inuti. Vill behålla lite av det gamla! :)

Ja jag måste få säga att jag är så förtjust i min nya fina sängbord! :)

Kommentarer
Postat av: piggelin

jag ogillar bellman så jag har vanliga blinkers,det fungerar super men svårt att se på sommaren när jag är ute i balkongen:) men äsch,jag kan se folk utanför:)

2010-10-15 @ 22:37:00
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny & Jörgen

Wow snyggt!! Vill ha sånt sängbord som du har nu.. =)



Kram

2010-10-16 @ 09:50:53
URL: http://soljenny.blogspot.com
Postat av: Mari-Anne

Oj, ni har gjort jättefint i ert hem! Hur gick det med väggarna i vardagsrummet? nyfiken Här är det bra med oss, vi fixar barnrummet nu, ska iväg snart och handla lite saker till rummet :)

Sen blir det nog köket, längtar! Hoppas att vi kan ses snart! Saknar dig! KRAM

2010-10-18 @ 12:11:04
Postat av: Mia S, personliga frisören!

Nu har jag kollat lite på din blogg och erat hus ser jättefint ut! Så fin stil och blandning, så ska jag nog också ha när jag flyttar hemifrån ;)

Hoppas allt är bra med er annars, hälsa dom små busfröna!

2010-10-19 @ 00:04:58
URL: http://miaskattberg.blogg.se/
Postat av: Helen

allo allo , fint fint där du.

Krama o hälsa barna.

2010-10-21 @ 21:04:46
URL: http://helen-carlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0