Nu tar jag över renoveringen för ett tag!

Hej. Nu var det ett tag sen jag skrev något här, jag har flera dagar tänkt skriva men alltid har det något annat dykt upp och så hade vi haft mycket och göra.

Det bästa är att vi är klart med det gamla huset vi bodde innan, så skönt! Det har varit ganska jobbigt att städa och gå genom hela huset. Ni anar inte hur mycket skräp vi hade, som vi frivilligt slängt. En hel del har vi "sparat" för att skänka till närmaste eller till loppis. Nu när vi flyttat till en annan by, så nu undrar jag vem vi ska skänka loppis grejerna till? Man kan säga att varje by har sin egen loppis årligen.

Jag har en hel del bilder i kameran och jag har tokletat efter usb-sladden idag men har tyvärr inte hittat den än. Så fort jag hittat den ska jag sätta ipp bilderna här!

Nu har jag fått ta över renoveringen hemma, eftersom Johny har fått åka "akut" igår kväll till Drammen utanför Oslo och där ska han jobba, som jag förstår i 12 dagar. Han har fått hoppa in för en som blivit skadad.

Idag har jag gjort en hel del. Igår innan Johny åkte fixade han så att jag kunde fortsätta med hallrenoveringen. Idag har jag sågat 22 bräder som vi ska sätta upp. Jag satte även dit isoleringen mot den gamla dörren som nu blivit vägg. Vi tog isoleringen också bara för den ska vara bra mot ljudisoleringen.

Jag valde att inte sätta upp bräderna än eftersom jag vill att de ska torka ordentligt. Det finns risk att de "spricker" om man sätter upp dem som legat utomhus. Jag får nog vänta med dem ett par dagar, istället har jag börjat slipa ena vägg. Vi hade rivit och då såg vi att det var en fin trävägg! Som sagt slipade jag den idag och det blev riktigt fint.

Imorgon, efter när jag och wilda lämnat Agnes till förskolan ska vi åka och titta på Sandberg som har rea på sina tapeter. Får se om jag hittar något fint. Tanken var ju att Johny skulle vara med men nu är det så att det blir nog jag som får välja själv. Förhoppningsvis gillar Johny dem. Jag vet ungefär på ett vilka typer av tapeter Johny gillar så det kommer nog gå bra. Tänkte titta efter tapet till hallen och vid trappan.

Fast vi har funderat och tvekat efter hur vi vill göra med väggarna vid trappan.. men nu har vi allt blivit sugna på något som ni kommer få se till våren hur vi gjort.

Det är så kul att renovera och jag känner mer och mer att det är något jag vill syssla med i fortsättningen. Jag som drömt om att bli snickare sen grundskolan. Förstår inte varför jag inte uppfyllt det än. Får se hur jag gör med saken nu framöver. :-)

Vi får hoppas att jag hittar usb-sladden snart så att jag kan uppdatera med bilder här snart! Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ska bli spännande att se vad ni har hittat på i hallen och trappan. Lycka till med renoveringen!

2010-03-04 @ 08:07:41
Postat av: Christl

Där försvann mitt namn på förra inlägget. hmm

2010-03-04 @ 08:21:57
Postat av: mallan

Ta minnekortet ur kameran och sätt det in datorn så får du fram bilderna :)

2010-03-04 @ 12:36:13
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0