Renovera när man har småbarn

Snart ska jag iväg och träffa en god vän och äta lunch med. Det ska bli underbart, att få vara ifrån mina älskade huliganerna en liten stund och så själva renoveringen. Jag får passa på när gubben är hemma!

Hittils har vi rivit golvet och tagit bort all sågspån och vad mycket skit det fanns bland dem. Agnes hittade till och med en galge, som hon tittade mycket förvånat på. Hon förstod inte varför man slängde en galge där, vilket vi inte heller förstod varför så vi hade ingen bra förklaring. Hehe.

Jag har också blivit förvånad över hur många det är som läser denna bloggen, och när jag är på stan träffar jag på en del bekanta som vi känner. Då berättar de att de brukar läsa bloggen, men det roliga är att de frågar hur allsin dar hinner jag med att renovera så mycket fastän jag har två små medan gubben jobbar i Norge! Jo det går! Man får planera, jag gör mycket när flickan/flickorna sover. Wilda sover ca 3 timmar varje dag nu och då hinner jag mycket. Jag måste även hinna laga mat till oss under tiden och så vill Agnes ibland hjälpa mig med renoveringen. Hon har en egen verktygslåda, där det finns hammare, såg, skruvmejsel med mera. Ibland vill Agnes vara ifred och då går hon och leker själv i lekrummet. Ja det går utmärkt och jag gör också en hel del på kvällarna, men då gör jag "tysta" saker, för att inte väcka flickorna. Jag målar till exempel.

Jag mår bra av att ha mycket att göra, det är avkopplande för mig att renovera!

Åter till renoveringen.. som ni vet hade vi börjat riva golvet. När vi tog bort all sågspån insåg vi att det fanns en gammal fuktskada i golvet. Det verkar vara flera års skada, så vi får se hur vi ska göra! Vi har ringt och rådfrågat besiktningsmannen och förra ägaren (som övrigt är en väldigt go man och mycket lätt att ha med och göra!) ska komma hit idag. Det ska nog inte bli några problem, det är bara ta bort trät som blivit förstörd och lägga om nytt. Ja nu blev det mer tid än vad vi räknat med. När vi tog bort sågspån så såg vi något som såg ut som mögelsvamp, ja vi vet inte om det är det än!

Förresten så beställde vi faktiskt golvet som jag visade förra inläggen men från en annan ställe som visade sig att vara mycket billigare än från själva företaget som gör golvet. Det är galet! Vi köper från Urbans byggvaror/ XL bygg som säljer cirka ett tusen kronor billigare. 


Tyko spanar... efter möss kanske :-)


Ett skit jobb att ta bort sågspån! Alla dessa rörledningar som stod i vägen också, puh!



Stortjejen hjälper till.. och ja vi använde leksaks spadar som fungerade utmärkt! :-)


Är detta mögelsvamp?...

Nu ska jag förbereda mig och åka! :-)

Kommentarer
Postat av: sofie



Hej där!

Hoppas det inte är farliga sporer ni hittade...

fick du veta vad det var för någon slags sporer ?



KRAM!

2010-03-26 @ 23:58:43
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0