Renoveringen i bilder..

Nu har jag äntligen tid till att skriva på bloggen, och ikväll har jag bestämg mig för att slappa hela kvällen i soffan. Jag som annars brukar pyssla med renoveringen hemma. Jag och flickorna mår bara bra, vi har hunnit göra mycket skoj med lite utflykter dit och dit. Då får jag tyvärr inte mycket tid över till annat, och jag vill be om ursäkt till mina vänner att jag varit dålig på att höra av mig! Men det måste bli bättre snart! Som ni nog förstått tycker jag det är så KUL att renovera.

Jag tänkte visa er en hel del bilder från hall-renoveringens utveckling och lite annat som jag gjort sen gubben åkte iväg. Jag berättar lite vid varje bild så ni fattar vad jag/vi gjort.


Här skulle vi sätta upp en vägg, Johny höll på och tog bort den gamla dörren..

Här ser man från lekrummet in till hallen..


När vi tog bort dörren så blev det gamla skivan förstörd så att vi fick ta bort och då blev vi nyfikna vad som fanns bakom denna... Till vår stora glädje såg vi att det var i träpaneler! Vi bestämde att vi skulle göra den fin..


Nu hade Johny åkt iväg och jag har tagit över!


Jag fick "borra" på väggen för att kunna "gömma" elen i väggen.. det var ganska skakigt men det gick bra!


Visste blev det bra, nu är det bara vänta på att elektrikern ska ordna elen..


Jag sågade panelerna och kvistlackade dem så att de inte "blöder" senare..


Här grundmålade jag dem.. och därefter målade jag dem med vitfärg.


Träväggen, den tog en massa tid... Först skulle jag slipa eftersom den var inte finslipat något. Det var vasst och spretigt och efter slipningen spacklade jag och lagade lite varstans. Därefter fick jag slipa återigen, och grundmålade och målade den slutligen till svart.


Nu hade jag satt upp gipsskivan som ni ser vid dörren.


Brädpanelerna blev klara och jag började sätta upp dem. Det var roligt fast det var ganska svettigt när man skulle "tvinga" ner dem.

Nu blev man klar och visst blev det fint??

De två bräderna längst upp har jag avstått för jag vill vänta tills elektrikern ordnat elen.


Vi ska köpa snygg list och sätta upp den mellan det svarta och vita väggen.


Nu hade jag äntligen slipat väggarna resten av hallen och jag kom och busade med stortjejen som tyckte att jag borde duscha. Hihi. Men nu vet man hur jag kommer se ut som 80åring ;-)


Stortjejen kom och hjälpte mig ibland, här satt hon med studentmössan och skulle spika upp brädan.

Väggarna är klara med slipningen och jag har börjat...

med att bygga denna... Kan ni gissa vad den ska bli? :-)

Under tiden har man också hunnit slipa denna breda skåp som lilltjejen Wilda ska ha i sitt rum.


Färdigt målad efter 3e gången! Nu är det bara knoppar, och "väggord" som ska sättas i mitten på skåpet som fattas! :-)

Ja som ni ser är hallen inte riktigt klar än och tyvärr hindrar elen mig att kunna fortsätta.. men den kommer nog bli klart så fort elektrikern fixat elen! Längtar att få se slutresultatet!

Kommentarer
Postat av: Åsa

vad fint det blev, du e duktig =)

och va snygg du kommer bli som gammal ;-)

jag tror att det du bygger kommer antingen bli en spegelvägg eller att du ska sätta kort i "hålen"..stämmer??

bra blir det nog iallafall :) kramen

2010-03-10 @ 21:40:53
URL: http://vasaru.blogg.se/
Postat av: SIgne

Bra jobb! är nyfiken på, hur hallen ser ut när det är klar :)

2010-03-10 @ 22:11:24
Postat av: P.S.

Du milde så duktig du är tjejen..med 2barn vid sidan av.. lycka till med boendet.Hls.P.S

2010-03-10 @ 22:20:50
Postat av: Christl

Här händer det saker minsan. Jag tycker att det var helt onödigt att du duschade för du var så vacker! hihi

2010-03-11 @ 07:49:46
Postat av: jenny

kul tt hitta hit! kommer att fälja er renovering. gillar er stil skarpt!! byter gärna med er, men först får ni renovera klart ;)

2010-03-11 @ 20:37:43
URL: http://jenny86.blogg.se/
Postat av: mallan

wow! gillar plankorna i lodrätt eller något annat ord för den riktlinjen ni snickrade upp men så fint med plankorna på väggen!



Och tror att det ska bli hallsystem för alla ytterkläderna o skorna. :)

2010-03-12 @ 13:13:40
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0