Golvrivning..



Nu har jag tagit bort golvet och nu är det inte så mycket kvar att göra i rummet. Just nu håller Johny på att ta bort ena dörr mot köket som ska bli valv istället. Därefter blir det spackling, slipning och målning av tak och en till omgång för dessa träväggarna. Efter det blir det tapetsering och lägga om nytt golv! Om inte tala om all små detaljer som trälister osv lite överallt i rummet som man får ta an sist. Jo nu låter det kanske att det är mycket kvar. Hihi. Men det kommer gå fort och jag hoppas vi blir klara nästa vecka!

Vi har inte varit så engagerade i renoveringen nu i några dagar när flickorna blivit sjuka i feber och magsjuka (ja om det nu är magsjukan, för än så länge har bara Wilda blivit drabbat av det). Men nu verkar det som att det är på bättringsväg så vi har börjat igen!

Jag har varit beställt tapeter idag till hallen! Som tur så gillade Johny tapet valet skarpt!

Jag kan säga att jag tycker att hallen är en av husets viktigaste rum. Det är ju första intrycket när man kommer in i ett hus. Men i vår nya hall kommer det inte bara bli en hall utan det kommer finnas en myshörna i rummet. Jag känner på mig att jag kommer att sitta där och mysa framför ett par tidningar eller böcker! :-)

Nästa vecka ska vi ge oss ut på jakt efter nytt golv, vi vill nog ha golv klinkers och det lutar åt svart eller mörkgrått. Jag har idag frågat efter gummigolv, men de rekommenderade mig inte den eftersom den ger lätt skador som repning osv. Därför blir det uteslutet med gummigolv. Jag vill egentligen ha ett golv som man inte halkar lätt av och att den inte är så kallt att gå på. Vi har dessutom pratat om ha golvvärme, speciellt i hallen där man kommer in med blöta kläder. Golvvärme gör så att kläderna torkar av sig fortare. Vi får se hur vi gör!

Än så länge har vi hållit oss och inte ändrat något sen vi började med renoveringen. Jag har en färdig bild i huvudet av hur det kommer se ut så det ska bli spännande att få se resultatet!

Angående förra inlägget, var det några som hade frågat efter färgen till toaletten, så kan jag säga nu att det är vanliga tapeter i vår toalett. Så att jag tog vanlig väggfärg! Men det är ju bara och be i färghandeln att man vill ha våtrumsfärg så ordnar de detta. Det bör inte vara svårt eller? :)

Ha en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0