Dricker kaffe och letar efter golv..

Nu sitter jag och Johny och myser med kaffe och spanar efter golv. Vi har varit idag och köpt lite mera virke så vi kan fortsätta med hallen. Men det enda vi behöver är själva golvet, så vi for till affären idag och rådfrågat lite om golv. Det fanns en hel del fina golv, men jag dööör av att se prislappen. Ca 400 kr och uppåt för kvadrat meter. Så nu letar vi på internet om det finns likadana i billigare pris! Inte tänker jag lägga ut 5000 kr för golv till ett rum!

Vi är inne på att köpa klinkers eller ekgolv, svart eller grå betsad golv. Fast jag drömmer ju om såna gummigolv, men det är inte så lämpligt att ha dem särskilt i hallen pga större halkrisk och så repar man dem lätt. Man kan inte slipa dem som man kan göra med trägolv. Det blir nog fult i längden. Tyvärr så måste man lägga vikten på det praktiska första hand framför utseendet. Samtidigt finns det ju snygga golv som är bra, men problemet är ju själva prislappen... så vi får hålla tummarna att vi hittar något bra och billigt till slut! :-)

Den i mitten menar jag med gummigolv, visst är den läcker.. men den får jag vänta med. Kanske till ett annat rum i huset som tvättstugan?

Nu ska vi spana vidare medan flickorna sover gott..

Förresten måste jag få säga att det var super skoj att ni var så många som kommenterade om vår toalett! ♥

Kommentarer
Postat av: sofie

jag har sett många bra priskampanjer som pågår ibland på såna där COOP med (hemma) och sen att du kan kika i BAUHAUS och HORNBACH.. dom brukar ha lite billigare.. Rusta har även golv som är billiga och inte fyskam,

SILVAN..?



Nått däråt!



KRAM

2010-03-22 @ 17:07:40
URL: http://pipomusik.bloggplatse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0