Imorgon blir vi husägare!

Inte många timmar kvar tills man blir husägare! Tänk vad allting har gått fort.. snart står vi där i vårt egna hus! Vad härligt det ska bli!

Det bästa är... att vi får göra precis vad vi vill med huset. (Eller jo det finns ju alltid gränser.. hihi) Men det kommer bli en tuff vecka särskilt för mig. Men det kommer bli störtkul eftersom jag gillar få jobba och få pyssla! Eftersom vi har denna hyrhuset hela februari, gör så att det inte blir så bråttom med att flytta till huset. Vi flyttar in när vi är klara med målningen, förhoppningsvis hinner jag och syrran som ska hjälpa till, hinna måla klart det viktigaste i veckan innan helgen kommer.

Det viktigaste rummen vi vill måla först är dessa rummen som finns i bottenvåningen som består av blått, grönt och rosa! Allt ska bli vitt att börja med, vi vill gärna bo oss in först ett tag innan vi ger oss in i större projekt. Men visst har vi börjat smått prata lite om att renovera lite där och där. Man bör nog fundera ett tag på större renovering för det kommer dyka upp bra lösningar/förslag på vägen.

På tal om att allting ska bli vitt... kan man ju klä med tyger vilket vi ska göra för att piffa upp inredningen med lite sköna färger.

Ni får gärna tänka på mig imorgon kl 10.00 då jag ska befinna mig på banken, där vi ska träffa säljaren & mäklaren. Jag har med mig fullmakten så jag kommer kunna skriva på papper för mig och Johny. Jag kommer äga halva delen av huset och den andra Johnys. Johny kan ju inte närvara som ni förstått, eftersom han är fortfarande i Norge. När han kommer hem vet vi tyvärr inte än.

Det sämsta med allt, är att flickorna har blivit sjuka mitt i allt. De stackarna har fått feber och är förkylda och hängiga. Men vad kan man göra, jag ska göra så gott jag kan för att få dem må bra! Som tur är att de är snälla för det mesta. ;-) Jag ska nog se till så att det blir en "myshörna" i vårt nya hus där flickorna kan vara på. Jag ska även ta med datorn, så de kan mysa och titta på Astrid Lindgrens filmer, som Lotta på Bråkmakargatan är flickorna absoluta favoriter! ;-) Ja det är som sagt ingen brådska med att flytta in... men självklart har jag ett mål att bli "färdig" innan Agnes fyller 3 år om en vecka den 7 februari!

Vad jag menar med färdigt, är att det ska heslt bli färdig målad på bottenvåningen och möblerna är framme, då blir jag nöjd än så länge!

Nej nu måste jag upp och ordna inför imorgon... / en blivande husägare!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ta det lugnt, stressa inte! Njut av tiden när ni målar och donar!

2010-02-01 @ 10:27:00
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: birgitta

Hejsan!

Ett stort grattis till erat egna hus!!!!

Tänker mycket på er!

Jobba inte ihjäl dig nu Jessica utan njut av ert hus o barnen! En en gång GRATTIS till huset!!!!

Kramar från barnens farmor o farfar

2010-02-01 @ 15:29:51
Postat av: Fia

Äntligen får ni flytta in! lycka till och det ska bli kul och se hur det gått med att bo i huset. Edwin var oxå sjuk när vi flyttade hit, han hade magsjuka då. :( Inte bra start men det gick bra sen till slutl :) lycka till!

kram

2010-02-01 @ 21:19:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Camilla

hur går det med huset? full fart eller?

2010-02-08 @ 19:59:14
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0