55 liter målarfärg



I tisdags åkte jag och Wilda till Jönköping och handlade en hel del inför målningen nästa vecka, då vi får inträde till huset. (Agnes var då hos sin älskade mommo och nattade också lyckligt över) Jag köpte 50 liter väggfärg i vitt, 5 liter köksfärg till köket. Vi får se om detta räcker, då vi i princip ska måla hela huset invändigt. Men första hand är naturligtvis bottenvåningen där det befinner fula väggar, som blått, rosa och grönt. Vi får se hur mycket vi hinner. Vi får hoppas att Johny får komma hem nu på lördag vilket det verkar bli så. Då går allting fortare om han är med och målar. Jag kan inte riktigt begripa att det är redan nu på måndag vi blir husägare! Allting har gått galet fort.

Denna veckan har jag pysslat och målat, städat och packat så klart. Jag hade gått genom en hel del och tänkt om dessa saker var verkligen vi behövdes. Jag slängde en hel del fina saker, som ska gå till loppis eller så skänker vi bort dem. Men dessa här, de tre hjärtan hade jag verkligen slängt tills en kväll i veckan tittade jag runt på Styleroom, då fick jag syn på något bekant! De hade målat hjärtkroken till vitt, men de hade jag ju slängt tänkte jag!! Jag fick ta fram dem och som tur visste jag i vilken soppåse. Hihi.



Så här blev hjärtkroken, visst blev det gulligt.

Idag har jag gjort mycket hemma, så att nu första gången är jag totalt slut och trött i huvudet. Jag vill så mycket men kroppen orkar inte likaså hjärnan kan inte riktigt tänka. Ska nog ta en slapparkväll ikväll, tror jag. Ibland vill jag bara spy galla på allt med packandet att göra. Det är bokstavligen så tråkigt! Men men snart så... jag får hålla ut några dagar till! ;-)

Ps. Bilderna är tagna med mobilen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0