Packning pågår... och massa skräp.

På övervåningen är det fullkomligt kaos med saker överallt. Vi har gått genom de flesta lådor som fanns i förrådet. Vi hittade till och med hundens gamla leksaker (och ben!!), men herregud varför har man packat ned dem för? De har dessutom varit i lådorna sen vi flyttade ner från Örebro.. Det var sisådär ca 3 år sen snart. Fy på oss, men nu åkte alltihop i sopen. Vi hittade många saker som vi ska skänka bort som vi knappt kommer använda. Vi har kan man säga delats upp fyra olika grupper, 1: Spara 2: Spara, bra att ha i framtiden och får vara i lådorna ett tag till. 3: Slänga. 4: Skänka bort till loppis.

Jag har idag gått genom köket och packat ned en hel del. Men tidningar behövs! Det är inte så lätt när vi har ett stort behov av tidningar pga eldningen. Jag har hittils använt handdukar och får snart börja använda lakan osv. Ja vi får se hur vi löser med glas och liknande.

Vi hittade en hel del som jag inte fattar varför vi hade sparat för. Vi hittade två lådor med tvspel, som nintendo 8 bit och gameboy.. ja 80tals spel. Johny ska tydligen försöka sälja dem. Därefter såg jag att vi har tre lådor fulla med märklin tåg, men herregud, jag som har varit tillsammans med Johny över 6 och halvt år nu. Och aldrig har jag sett honom använda dessa, så jag undrar, kommer han nånsin ha någon nytta av dem måntro? :) Dessutom vet jag att dessa är väldigt eftertraktad och dyra idag. De får vara i förrådet sen också ett tag till. Undrar hur många år till.. Hihi :)


En som var iallafall nöjd när mamma och pappa jobbade på! ;-)

Kommentarer
Postat av: Christl

Vilket jobb ni har framför er. Inte alls avundsjuk!

Det är inte konstigt att du Jessica inte sett Johny hålla på med sina märklinsaker för en tågbanan kräver en massa plats. Ni har ju inte haft så stort förr. Kanske får du se honom leka tågmästare i det nya huset. hihi



Kram

2010-01-04 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0