Dockhuset Lundby

Igår blev en 2årig flicka överlycklig när hon fick syn på dockhuset. På en gång skulle hon pyssla och leka och det höll hon på i några timmar. Vi har fått dockhuset av min snälla mor, som dessutom hade två stycken.

Igår kväll målade jag hela huset förutom baksidan, för texten vill jag behålla för minnets skull. Jag målade huset till vitt, man kan säga att det är som grundfärg, för ikväll ska jag färglägga med lite härliga glada färger och därefter blir det tapetsering. Och eventuellt blir det några nya dockmöbler? Vi fick en hel del möbler till huset. Vi får se hur jag ska göra med dem för de är rätt gamla, men det finaste som jag gillar skarpt är soffgruppen! De är dessutom runt 50 år gammal som min mor själv haft när hon var liten. De är gula med svarta prickar, charmiga är de.

Dockhuset har jag planerat att Agnes kan få när hon fyller 3 år, den 7 februari, eller så blir det en tidig födelsedags-present? :-)

Vitt, åter vitt att börja med... :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbar hus! Linnéa fick också en sån i julklapp. Hon blev så lycklig så till sommaren när hon fyller 9 år så ska hon få fler möbler. Det finns Lundby-möbler som säljs fortfarande i leksaksaffärer. Ni kan komplettera de som behövs på födelsedagar, julklappar osv..



Det blir spännande att få se hur huset ser ut när du målat det klart med finfina färger-. Du kan även be om tapetprover och tapetsera fondvägg i rummen. Linnéa har olika tapeter i varje rum. Charmigt! :)



Kram Jenny

2010-01-21 @ 14:43:50
URL: http://livetsnjutning.blogspot.com
Postat av: Camilla

jag hade en sån när jag var liten!

2010-01-22 @ 07:33:31
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag hade också sån där lundby dockhus när jag var liten och det bästa är at tjag har KVAR dockhuset!

ska också ta och renovera den litegrnana tänkte jag och "tapetsera" och göra den söt =)

men har dock INGA möbler kvar, det är nog något jag får komplettera till, men sånt e så himla gulligt.

Men jag har dock inte kvar såna där "ben" som var tillhörande lundbyhuset... men det är ju inte svårt tillverka själv en sån =)



KRAM

2010-01-22 @ 21:28:20
URL: http://ordletaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0