Dockhuset klar... nästa projekt!

Dockhuset a´la Ahlinder!

Nu är man klar med dockhuset och jag ska nog slå in den, eller så får Agnes den redan nu... har inte bestämt mig än. Men jag tror faktiskt att vi får vänta tills den 7 februari! :) Agnes har faktiskt tjuvstartat lite med att leka med den... fast jag sagt att jag inte var klar med den. "Bara lite", bönade och svarade Agnes. Nåväl ;-)

Ni kanske undrar hur i all sin dar jag hinner med allt, jo bara man planerar så går det! Jag packar och städar, men ibland tar jag paus och går och pysslar med det jag gillar. Som jag gjorde med dockhuset... men nu har jag nämligen börjat med nästa projekt! Hihi. Men det är så la´ kul! Annars blir jag bara så tokig och trött av att bara hålla på med packningen! :-) Och självklart busar, leker jag massor med flickorna som går i första hand!

Vad för nytt projekt undrar ni, eller hur? Nyfiken? Hihi.

Jo det är en barnsäng som vi köpte för ett tag sen i Hjo, den fina gamla antika träsängen (för en billig peng!!).

Här ser man att gubben hade provmålat tidigare...

Den vackra detaljen! (klickbart)

Här ser ni två delar av sängen av 3 delar. Det finns tredje del som man har i mitten. Tror den kan bli ca 2 meter lång! Ja som ni förstår är den en växasäng.


Visst blir det fint? Jag är som ni ser inte färdig med den än men snart så.. tror jag kan bli färdig redan imorgon! Då är det bara måla en omgång imorgon till...

Vet ni att det är bara en vecka kvar tills vi får flytta till huset! Så himlans schöööönt! ;-)

Ha en underbar vecka!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jösses sååå fin säng:)En riktig Prinssesäng:) och dockskåpet har du ju gjort jätte fint,vad duktig du är.Kram på dig:)// Pia

2010-01-25 @ 21:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0