Barnmöblerna



Igår köpte vi hem två olika färger, och jag satte igång med att måla barnmöblerna. De blev så fina! Jag förstår inte riktigt varför vi målade dem vitt förut för. De var i trä innan det vita. Jag tycker att barnrummet/ lekrummet ska bestå av härliga färger. Men det får inte vara skrikiga starka färger, utan behagliga lugna glada färger. Det sista tiden har jag upptäckt att jag är väldigt förtjust i nyansen gammelrosa. Den färgen är väldigt behaglig och vi har gammelrosa på tapeten i nuvarande lekrum med små vita prickar på. Det turkosa har jag länge varit förtjust i.

Bilderna gör verkligen inte rättvist av sig, jag målade stolarna högblanka så de glänser fint annars som inte syns på bilden.


Men visst blev det fint?


Förresten tack för kommentarerna på förra inlägget, vi har fortfarande inte bestämt oss vilken färg vi ska måla köksbordet. Men vi får bestämma oss snart, har tänkt börja det ikväll!

Det bästa är att vi fått nyckeln i veckan till huset, nu har vi börjat flytta saker/lådor dit. Nästa steg är själva flytten, då vi får flytta in den 1 februari, om cirka 2 veckor! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0