Matsalen före

Mäklarens bilder

Tänk att matsalen har sett ut så här och i väldigt rosa! ;-) Det första jag gjorde var att måla dessa väggarna och det snorgröna i lekrummet. Vi målade allt vitt, det är bara för vi ville ha ljust och avvakta med att tapetsera när vi bott här ett tag och vet hur vi vill göra med huset. Det vore dumt om vi tapetserade och därefter riva och renovera.

Mäklarens bilder

Köket som numera är i vitt och en dag kommer vi riva och renovera köket. Vi har en tanke att vi river väggen mellan köket och matsalen, så det blir mera öppet. Placera köket avlång som fortsätter in till matsalen. Som en enda lång bänk, så klart med massa skåp som är viktigt! Matsalen får vi flytta till rummet bredvid som är ett rum som vi troligen inte kommer använda så mycket! Jag drömmer om att ha en köksö eller "halv köksö", att vi kan äta frukost där eller bara hänga när någon lagar mat! Jag längtar att få ett nytt kök men det vi har nu fungerar än så länge! Badrummet går också före eftersom det är inte vattentät där så ni förstår att vi ska nog börja renovera badrummet kanske nästa år. (Det fanns ingen lag på att man måste ha vattentät i ett badrum vid viss årtal, tror det var kanske -76 eller -79. Därav orsaken till att badrummet är som det är!)

Jag drömmer så mycket och vill göra så mycket. Tänk om jag kunde göra flera saker samtidigt? Nej det är ju det roliga är att vi har fått på oss flera års projekt nu framför oss. Till våren/sommaren kommer det hända en hel del här, vilket jag ser fram emot! :-)


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja det var verkligen rosa! Smart att måla om allt till vitt, sen bestämma er vad för färg ni vill ha senare i framtiden! Vitt passar ju till allt :)

2010-02-21 @ 21:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0