Hallen & gästhallen


Övervåningen: Dammigt efter slipningen! Det gråa är numera bort och fint trä finns under som vi dock får slipa småningnom.

Här ser ni dörrarna som går mot badrummet och sovrummen.



Numera är golvet klart rivna och trappan färdigt slipad och halva av tapetsering-rivningen är genomförd.

Medan gubben var och slipade trappan fick ju jag myrorna i brallan!! Jag började med att riva tapeten i gästhallen och det var lätt! Så att stora tjejen hoppade på tåget och rev väggarna vilket hon tyckte det var så kul! Det är ju för sig inte varje dag man får riva väggarna! :-)
Vad ljust det blev när man tagit bort det blåa!


Min snygge Johny tar bort så att vi kan få elen fixad och flytta dem till annan vägg.



Gubben håller på än och river och vi ska ta bort dörren. Det ska bli en hel vägg där, dörren går in till lekrummet och där finns det redan en dörr till så det räcker. Det ger större utrymme om vi sätter upp vägg där, så att vi kan hänga våra jackor på väggen. Vi har nämligen planer på att bygga egna klädhängare, vad får ni se sen!

Man kan säga att jag och gubben delar ett rum var och ibland byter vi rum! :-) Vad kul det är med renovering och jag har fått tusen myror i brallan så jag är på för det mesta.



Efter ett tag fundering över hur vi skulle lösa problemet med alla verktyg och var vi skulle hänga upp våra jackor med diverse. Då kom jag på att det fanns en hylla som står tomt i källaren så jag hämtade den! Se vad bra det blev med ordning o reda med all verktyg och mössor osv i lådorna!

Kommentarer
Postat av: Signe

Den stora arbeta gir finnnnna resultat! Man blir då glad för att man har "skapt" nån som man gillar :) Därav önskar jag att jag har pengar nog till en lgh. Men får väl vänta med detta tills jag är klar med utbildningen och vet vart (i världen) jag kan få ett jobb :) Kram

2010-02-22 @ 21:26:35
Postat av: Camilla

ojoj full fart här ser jag! ;)

2010-02-23 @ 06:26:52
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Christl

Här händer det massor. Kul att se barnen vara med.

Tack för en rolig vecka hos er!

Kram Faster

2010-02-23 @ 10:16:57
Postat av: Di

Det var kul att ni har hittat min blogg! Jag måste säga att det är spännande att följa upp er blogg om hus - är nyfiken om hur resultat blir!



Annars minns lillanders er men inte säker, och undrar om det finns möjligt att sätta bild på dig i blogg om det är okej för dig!!



Kram Lillander o Di

2010-02-23 @ 15:39:48
URL: http://andijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0