Flickornas vimplar

Agnes vimpel (tyvärr blev bilden lite dålig), Agnes skrivbord med hyllor ovan med fina sago böcker.

Wildas vimpel och här ser ni lite av min fina skåp som jag fått ärva i 5e generation.

Dessa vimplar med deras namn stämplade fick flickorna av deras moster L och behöver jag säga att jag tycker så mycket om dem? De var ju riktigt fina och smälter in så bra i lekrummet! Vissa tyg som syrran använt kommer från min mor som hade lite tyg över sen när vi var små. Dessa som påminner minnen där min mor satt ofta vid symaskinen och sydde fina saker vilket som ni nog förstått har syrran ärvt efter vår mor. Jag kan säga att jag är tyvärr oduglig vid symaskinen fastän jag försökt. Förra veckan var min syster underbar nog så att hon sydde gardiner till vardagsrummet, matsalen och så köket! Ska visa med bilder en annan dag.

Min fina mor som en liten flicka på tavlan och smälter in så fint i vårt hem! Numera är den en av mina favoriter, inte undra på, när jag har en sån tur som har en underbar mor! Telådan köpte vi från min systers & Pias affär. Dessa söta smyckeskrin är ocksån ifrån affären!

Vi har fått underbara fina inflyttnings presenter som jag är så glad över. Ena av dem fick vi en gullig kakfat med glaslock som står fint på köksbordet med lite kakor i. Jag ska småningnom visa dem för er och ni undrar också säkert hur bordet blev? ;-)

Nu ska vi åka till Jönköping där vi förhoppningsvis får hem oss nya sängar och lite annat som vi behöver till hemmet. Vi ska köpa allting nytt till sovrummet, vilket är väldigt behövligt efter ha fått sova dåligt det senaste året med hårda sängar.

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad fina vimplarna är.. Tycker om färgen. Dova och mysiga färger. Ser att du tycker också om lite vitt och det lantliga stilen. Skåpen är jättefin. Tycker om saker som man har fått ärva och hållit i många generationer. Blir mer personligare då. :)



Kram Jenny

2010-02-16 @ 15:14:05
URL: http://livetsnjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0