Blogglusten & en ny skönhet

Våra underbara älskade flickor!

Det har tydligen inte blivit bra med bloggskrivandet, det beror mest på blogglusten som inte varit framme. Jag blir ofta bra trött varje kväll eller så prioterar jag att umgås med maken än att sitta vid datorn.

Det har varit mycket som vanligt, det känns som att det händer saker ständigt här men det är bara roligt! Idag har gubben varit borta med Agnes på mässa och kom inte förrän hem på eftermiddagen. Jag och lilla Wilda fick egentid tillsammans och det var mysigt! När hon väl tog sin tupplur på 3 timmar, hann jag göra mycket. Klippte häcken, några buskar och rensade döda blommor och rosor. Jag som inte har gröna fingrar precis, men det blev rätt fint!

Vi har fortsatt med staketet och grinden blev så bra! Det har regnat så mycket, förutom de 3-4 sista dagarna har solen tittat fram en hel del. I veckan hinner vi troligen göra klart det sista med staketet. Vi har fått en del beröm om staketet vilket känns kul!

Bilder på staketet med grinden kommer på en annan inlägg småningom!

Det har även varit ledsamt och svårt sen vår fina Prinsessan gått bort. Ja hon tog verkligen om våra hjärtan trots hon bara varit hos oss ett par månader! Men livet går vidare och jag ska nämligen åka och hämta en ny Birma katt imorgon! Skönheten heter Nellie och är lite annorlunda än Prinsessan som är vit och grå. Nellie är vit med mörkbruna tecken.

Fina Nellie. Ska bli mysigt att få lära känna henne!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har gröna fingrar men ingen trädgård!! Lyllo dig!



Vad söt hon är:). Det ser ut som om att hon vet det med sin nochalanta min:). Kram Linda och Helen.

2010-08-28 @ 21:11:53
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Birgitta

Hejsan! Oj vad flickorna har vuxit, o gulliga är dom. kramar från barnens farmor

2010-08-30 @ 10:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0