Comeback!

Nu hoppas jag verkligen att jag hinner skriva på bloggen lite oftare! Jag har tänkt börja skriva lite mer än bara om renoveringen så det kommer dyka några inlägg om vad som händer i vårt liv eller roliga kommentarer som småtjejerna kommer med. Har dock funderat lägga upp några lösenordskyddat inlägg, men vi får se hur jag gör med den saken och om ens jag orkar med det? Tycker dock att det blir massa krångel med lösenordskyddat också. Jag får isåfall annars stämpla alla korten som flickorna är med på. Återser hur det kommer bli!



I lördags kom vi hem efter två härliga veckor i Mallorca som vi åkte med mina föräldrar och syster med familj. Det har varit väldigt underbara dagar i värmen och ärligt talat kändes det skönt att vara därnere när vi fick veta att det regnade mycket i Sverige. Hihi. Det blev mycket sol & bad och mycket avkoppling vilket verkligen behövdes efter all renovering och mycket annat som vi tagit på oss innan dess!

I söndags åkte Johny iväg igen till Norge efter ha varit hemma med oss i hela två härliga månader! Nu kommer han jobba from måndag till torsdag då han kommer hem.

Nu framöver ska vi köra igång med grinden vilket som har dröjt för oss när mycket annat viktigare saker dykt upp som vi blev tvungna att göra innan resan. Men dessa viktiga punkterna är klara och nu tänkte jag börja med grinden i veckan. Jag och Johny är helt överens om hur staketet & grinden ska se ut. Det blir en "modern" staket, den som är "randig". (inte så lätt att förklara i text så ni får vänta tills vi blivit klara med grinden och staketet och bilderna kommer då!) Vi tog den eftersom vi tycker den passar bra med husets stil och staketet gör så att det blir mycket skyddat för insyn vilket ska bli skönt.

Denna vecka är flickornas sista vecka som deras "sommarlov", nästa vecka kör vi igång med att Agnes börjar på Myran medan jag inskolar Wilda på Snigeln... tänk vad tiden går. Min lilla bebis är ingen bebis längre! Två härliga flickor med två så olika personligheter. Men lika underbara är de! Min mammaledighet tar nog slut någon gång slutet av denna månaden. (Har dock inte bestämt oss än när) men iallafall blir jag arbetssökande igen och det ser jag verkligen fram emot! Det ska bli spännande se vart det leder till!

Ha en underbar vecka!


Kommentarer
Postat av: Christl

Välkommen hem! Hoppas ni haft det riktigt bra. Det där med regn har ju varit mer i södra Sverige. Här uppe har vi haft många soliga dagar också.Tänk att Wilda har blivit så stor att det är dags för förskola!

Må så gott!

2010-08-11 @ 06:51:48
Postat av: sofie

välkommen hem igen! men hörde ni åkte åp magsjuka :( jag var ju i mallorca i maj så jag kände igen nåpgra bilder ni hade uppsatta! =) hehe,



men jag kan ju tipsa dig om Bloggplatsen (?) där är det enkelt att skriva som vanligt och ha några inlägg lösenordskyddade på en och samma blogg och sida, här på blogg.se måste man liksom ha EN privat och en vanlig blogg..liksom 2..såvida du inte vet nått man kan lösa det som =)



massa kramar!

ps. hinner vi ses innan skolan börjar för min del någon dag?



KR>MA

2010-08-11 @ 10:36:39
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Gudstjänst i Sjöbokyrkan på söndag kl 11.00 ifall du vill träffa mig (och andra döva)

Välkommen hem och KRAM

2010-08-13 @ 06:32:20
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0